• هوش مصنوعی آخرین ابزار مبارزه با هکرها

    وبینوکس - مایکروسافت، گوگل، آمازون و چند شرکت دیگر، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که برای جلوگیری از تخریب داده‌های عظیم مرتبط با ورود به حساب کاربری افراد ایجاد شده است را برای مبارزه با هکرها به کار می‌گیرند.

    مایکروسافت، گوگل، آمازون و چندشرکت دیگر، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که برای جلوگیری از تخریب داده‌های عظیم مرتبط با ورود به حساب کاربری افراد ایجاد شده است را برای مبارزه با هکرها به کار می‌گیرند.
     
    به گزارش وبینوکس به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی seattletimes، یکی از مدیران مایکروسافت که به‌طورمعمول از نیویورک وارد حساب کاربری خود می‌شد، این بار مشاهده کرد که شخصی از رومانی سعی در وارد شدن به حساب او را داشته است که با بررسی‌های‌ تیم امنیتی مایکروسافت آژور مشخص شد که فعالیت‌های مشکوکی در استفاده از محاسبات ابری این کمپانی اتفاق افتاده است.
     
    مایکروسافت به‌سرعت این مشتری خود را آگاه کرد و این حمله قبل از به بار آوردن فاجعه‌ای بزرگ خنثی شد.
    به‌ این‌ ترتیب مایکروسافت، گوگل، آمازون و دیگر استارت‌آپ‌ها تصمیم دارند تا اتکا به استفاده تنها از فناوری "مبتنی بر قوانین" را کنار گذاشته و از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای حفاظت حساب‌های کاربری و بالا بردن امنیت استفاده کنند.
     

     هوش مصنوعی آخرین ابزار مبارزه با هکرها

     
    وادن سانگ به‌عنوان پروفسور دانشگاه کالیفرنیا در آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی برکلی در این‌ باره بیان کرد که: «یادگیری ماشینی روشی بسیار قدرتمند برای امنیت است. این روش پویا است ولی سیستم‌های مبتنی بر قوانین بسیار سفت‌وسخت و ایستا هستند که تغییر آنها فرایند سختی دارد. این در حالی است که یادگیری ماشینی خودکار و پویا است و شما می‌توانید به‌راحتی آن را از نو آموزش دهید.»
     
    با این‌ وجود هکرها به‌شخصه قابلیت سازگاری بسیار بالایی دارند و می‌توانند از یادگیری ماشینی برای ساخت تردستی‌های جدید و غلبه بر سیستم‌های تداعی جدید استفاده کنند.
    البته کمپانی‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری هم از این امر آگاه هستند و تصمیم دارند تا از این فناوری جدید برای مبارزه با هکرها استفاده کنند.
     
    فناوری مایکروسافت برای تشخیص هویت افرادی که قصد دارند به حساب‌های کاربری وارد شود از داده‌های کمپانی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند بهره می‌برد و امنیت را بر اساس رفتار آنلاین و تاریخ آن مشتری شخصی‌سازی می‌کند. این کمپانی از زمان ارائه این سرویس توانسته است تا نرخ مثبت کاذب را به 0.001 درصد برساند.

    نظرات ارسال شده ارسال نظر جدید
    برای تبادل نظر، می بایست در سایت وارد شوید

    ورود به سایت
تماس سبد خرید بالا