مایکروسافت روز پنجشنبه ابزارهای جدیدی برای توسعهدهندگان نرمافزار معرفی کرد تا استفاده از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و بلاکچین برای کسبوکارها آسان شود. ردموندیها این ابزارها را پیش از کنفرانس توسعهدهندگان نرمافزار معرفی کردند که هفته آینده در سیاتل آمریکا برگزار میشود. این غول نرمافزاری بزرگ که زمانی بیشتر بهخاطر توسعهی سیستمعامل ویندوز برای رایانههای شخصی شناخته شده بود، اکنون بر رشد درآمد حاصل از رایانش ابری و خدمات نرمافزاری متکی است؛ سرویسهایی که اکثرا به کسبوکارهای دیگر فروخته میشوند.
درحالیکه مایکروسافت ازلحاظ درآمد درزمینهی رایانش ابری، هنوز پشتسر رهبر این حوزه، یعنی آمازون، حرکت میکند، رویکرد متفاوتی در بازار در پیش گرفته و بسیاری از سرویسهای خود را طوری طراحی کرده تا هم روی مرکز داده مایکروسافت آژور و هم مراکز داده شخصی مشتریانش یا ترکیبی از این دو اجرا شوند.
درمقابل، آمازون در ابتدا از کاربران درخواست کرد دادههایشان را به سرورهای این شرکت انتقال دهند؛ اما در سالهای اخیر، بهسمت رویکردی مشابه «هیبرید» مایکروسافت حرکت کرده است.
بنابر گفته اسکات گوتری، مدیر بخش فضای ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت، یکی از این سرویسهای جدید مایکروسافت به فروشگاههای اینترنتی کمک میکند تا محصولات خود را براساس سابقهی خرید مشتریان به آنها پیشنهاد کنند. همچنین این امکان را فراهم میکند تا این پیشنهادها با سازوکار پیشنهادهای موجود فروشگاهها ترکیب شوند.
افزونبراین، مایکروسافت مشغول عرضهی ابزاهایی است که کاربران را قادر میسازد بدون نیاز به نوشتن کدهای ضمنی، مدلهای هوش مصنوعی بسازند. سپس، دادههای مالک آن کسبوکار این مدلها را در فضای ابری مایکروسافت تعلیم میدهند.
ردموندیها همچنین نوعی سرویس ابری بلاکچین معرفی میکنند. در فضای فناوری مالی، بلاکچین بهعنوان دفتر کلی برای رهگیری تراکنشهای موجود در شبکه استفاده میشود. مایکروسافت اعلام کرده درحالکار روی پیشنهادهای بانک جیپی مورگان چیس درزمینهی شبکهی بلاکچین Quorum است.
اسکات گوتری میگوید بلاکچین موارد استفاده دیگری نیز دارد؛ مثلا سیستمی که مایکروسافت برای ساختش به شرکت استارباکس کمک کرد مسیر طیشدهی قهوه از مزرعه تا فنجان مشتریان در فروشگاه را رهگیری کند.
علاوهبراین، گوتری معتقد است:
این سیستم ازنظر کنترل محصول، آنها (فروشگاهها) را قادر میسازد تا بهطور چشمگیری سراسر زنجیرهی تأمین خود را بهبود بخشند و محصول بهتری به مشتری تحویل دهند.
مایکروسافت همچنین اعلام کرده قصد دارد نسخهی توسعهدهندگان هدست هولولنز ۲ را عرضه کند که پیشتر در اوایل سال جاری معرفی شده بود. این دستگاه که اطلاعات دیجیتال را دراختیار دنیای واقعی قرار میدهد، ۳,۵۰۰ دلار قیمت دارد و بازار هدف آن کسبوکارهایی هستند که با فعالیتهایی مانند تمرینهای ایمنی و تعمیرات پیچیده سروکار دارند.
ورود به سایت