پردازش داده ها در یک فایل به جای جابجایی بین منابع متعدد بسیار آسان تر است. با این حال، ادغام چندین کتاب کار اکسل در یک فایل می تواند یک فرآیند دست و پا گیر و طولانی باشد، به خصوص اگر کتاب های کاری که باید ترکیب کنید حاوی چندین کاربرگ باشد. بنابراین، چگونه به مشکل برخورد می کنید؟ آیا برگهها را به صورت دستی یا با کد VBA مقابله خواهید کرد؟ یا از یکی از ابزارهای تخصصی برای ادغام فایل های اکسل استفاده می کنید؟ در زیر چند راه خوب برای رسیدگی به این کار پیدا خواهید کرد.
توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم نحوه کپی کردن برگه های چندین کتاب کار اکسل را در یک کتاب کار بررسی کنیم. اگر به دنبال راهی سریع برای کپی کردن داده ها از چندین کاربرگ در یک صفحه هستید، راهنمای دقیق را در آموزش دیگری خواهید یافت.
نحوه ادغام دو فایل اکسل با کپی کردن برگه ها
اگر فقط چند فایل اکسل برای ادغام دارید، می توانید برگه ها را از یک فایل به فایل دیگر به صورت دستی کپی یا انتقال دهید. نحوه کار او:
- فایل کتاب های کاری را که می خواهید ترکیب کنید باز کنید.
- کاربرگ هایی را در کتاب کار منبع که می خواهید در کتاب کار اصلی کپی کنید، انتخاب کنید.
برای انتخاب چندین برگه، از یکی از تکنیک های زیر استفاده کنید:
- برای انتخاب برگه های مجاور، روی اولین برگه برگه ای که می خواهید کپی کنید کلیک کنید، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و سپس بر روی آخرین برگه برگه کلیک کنید. با این کار همه کاربرگ های بین آنها انتخاب می شود.
- برای انتخاب برگه های غیر مجاور، کلید Ctrl را نگه داشته و روی هر برگه برگه جداگانه کلیک کنید
- در حالی که همه کاربرگها انتخاب شدهاند، روی هر یک از تبهای انتخاب شده کلیک راست کرده و سپس روی Move یا Copy کلیک کنید .
- در کادر محاورهای Move or Copy ، موارد زیر را انجام دهید:
- از فهرست کشویی انتقال برگههای انتخاب شده به کتاب ، کتاب کار مورد نظر را که میخواهید فایلهای دیگر را در آن ادغام کنید، انتخاب کنید.
- مشخص کنید که برگه های برگه کپی شده دقیقاً کجا باید درج شوند. در مورد ما، گزینه انتقال به پایان را انتخاب می کنیم.
- اگر میخواهید کاربرگهای اصلی در فایل منبع باقی بمانند، کادر Create a copy را انتخاب کنید .
- روی OK کلیک کنید تا فرآیند ادغام به پایان برسد.
تصویر زیر نتیجه را نشان می دهد - برگه هایی از دو فایل اکسل که در یک فایل ترکیب شده اند. برای ادغام برگه ها از سایر فایل های اکسل، مراحل بالا را برای هر کتاب کار جداگانه تکرار کنید.
هنگام مقابله با برگه ها به صورت دستی، لطفاً از محدودیت زیر که توسط اکسل اعمال می شود آگاه باشید: در صورتی که هر یک از آن برگه ها حاوی جدول باشد، امکان جابجایی یا کپی کردن گروهی از برگه ها وجود ندارد. در این صورت باید یا جدول را به محدوده تبدیل کنید یا از یکی از روش های زیر که این محدودیت را ندارند استفاده کنید.
نحوه ادغام فایل های اکسل با VBA
اگر چندین فایل اکسل دارید که باید در یک فایل ادغام شوند، راه سریعتر خودکار کردن فرآیند با ماکرو VBA است.
در زیر کد VBA را خواهید دید که همه برگهها را از تمام فایلهای Excel که انتخاب میکنید در یک کتاب کار کپی میکند.
اگر می خواهید ماکرو را در کتاب کار خود وارد کنید، این مراحل معمول را انجام دهید:
- مطبوعاتAlt + F11برای باز کردن ویرایشگر ویژوال بیسیک.
- روی ThisWorkbook در پنجره سمت چپ کلیک راست کرده و Insert > Module را از منوی زمینه انتخاب کنید.
- در پنجره ظاهر شده (پنجره کد) کد بالا را قرار دهید.
برای دستورالعمل های گام به گام دقیق، لطفاً به نحوه درج و اجرای کد VBA در اکسل مراجعه کنید.
از طرف دیگر، میتوانید ماکرو را در یک فایل اکسل دانلود کنید، آن را در کنار کتاب هدف خود باز کنید (در صورت درخواست ماکرو را فعال کنید)، سپس به کتاب کار خود بروید و فشار دهیدAlt + F8برای اجرای ماکرو اگر در استفاده از ماکروها در اکسل تازه کار هستید، لطفاً مراحل دقیق زیر را دنبال کنید.
نحوه استفاده از ماکرو MergeExcelFiles
فایل اکسل را که میخواهید برگههای کتابهای دیگر را ادغام کنید، باز کنید و کارهای زیر را انجام دهید:
- کلیدهای Alt + F8 را برای باز کردن گفتگوی ماکرو فشار دهید.
- در زیر نام ماکرو ، MergeExcelFiles را انتخاب کرده و روی Run کلیک کنید.
پنجره استاندارد کاوشگر باز می شود، یک یا چند کتاب کار را که می خواهید ترکیب کنید انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید . برای انتخاب چندین فایل ، کلید Ctrl را نگه دارید و روی نام فایل ها کلیک کنید.
بسته به تعداد فایل هایی که انتخاب کرده اید، چند ثانیه یا چند دقیقه به ماکرو اجازه دهید تا آنها را پردازش کند. پس از تکمیل ماکرو، به شما اطلاع میدهد که چند فایل پردازش شده و چند برگه ادغام شدهاند:
ورود به سایت